Podsumowanie działań strategicznych w 2019 roku

Celem biznesowym Strategii „Cyfrowego buntownika” było utrzymanie pozycji lidera innowacyjności w Polsce

Zgodnie ze strategią „Cyfrowego buntownika” pogłębianie relacji z klientami wspierane było intensywnymi inwestycjami w innowacyjne projekty technologiczne. W linii z celem biznesowym strategii, zrealizowane w 2019 r. inwestycje były skoncentrowane na cyfrowej transformacji Alior Banku, w ramach której przeprowadzaliśmy klientów indywidualnych i firmowych do świata cyfrowego, w bezpieczny i przyjazny dla nich sposób.

Transformacja cyfrowaAlior BankuCyfrowe doświadczenieklientaDigitalizacja procesówRozwój Alior Mobile i Alior OnlineEdukacja i wsparciepracowników Alior BankuCyfrowe narzędzia pracyAutomatyzacja procesów

Dbając o komfort i wygodę klientów rozwijaliśmy nasze elastyczne produkty oraz cyfryzowaliśmy i upraszczaliśmy procesy zarówno w segmencie klienta indywidualnego, jak i biznesowego. Poprawa wygody i zadowolenia klientów stała za szeregiem zrealizowanych inicjatyw i działań, takich jak m.in. ograniczenie do minimum dokumentacji klientowskiej, udoskonalanie funkcjonalności dostępnych w aplikacji Alior Mobile i Alior Online oraz odświeżenie formatu oddziałów z nowoczesnym i ekologicznym designem. Potwierdzeniem, że poprzez 15 Sprawozdanie Zarządu z działalności Grupy Kapitałowej Alior Banku S.A. w 2019 r. obejmujące Sprawozdanie Zarządu z działalności Alior Banku S.A. podejmowane działania konsekwentnie poprawiamy jakość obsługi klientów jest uplasowanie się w czołówce rankingu „Forbesa” już po raz piąty.

Innowacyjny charakter naszych działań wzmacniały także partnerstwa strategiczne rozwijane we współpracy z Grupą PZU i z fintechami. Przykładem takiej współpracy jest udostępnienie wraz z PZU S.A. platformy Cash, która stanowi nowy kanał dystrybucji wybranych produktów Alior Banku, a w przyszłości także PZU SA. Otrzymaliśmy także zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na działanie jako zewnętrzny dostawca (ang. TPP – Third Party Provider). Otwiera nam to drogę do dalszego rozwoju Banku i świadczenia nowych usług cyfrowych dla klientów poprzez wykorzystanie możliwości, jakie daje Dyrektywa PSD2 oraz jeszcze intensywniejsza współpraca w Grupie PZU.

Wydarzenia

czytelnicze

Fundacja regularnie organizuje eventy czytelnicze w całej Polsce. W 2019 roku było ich 32, z czego 14 z udziałem Alior Banku. Wspólnie wzięliśmy udział w Warszawskich Targach Książki, gdzie spotkaliśmy się z dziećmi, a ich opiekunom opowiadaliśmy o bajkoterapii. Dodatkowo, odbyły się 3 duże eventy plenerowe inaugurujące wystawy Zaczytanych Ławek w Krakowie, Warszawie i Gdańsku. Eventom towarzyszyły zabawy edukacyjne, prelekcje dla dorosłych, spotkania z ambasadorami takimi jak m.in. Katarzyna Pakosińska, Kabaret Hrabi, Katarzyna Błażejewska-Stuhr, Joanna Jabłczyńska, Monika Mrozowska.

Wydarzenia

czytelnicze

Wraz z Fundacją, bank zorganizował także 6 spotkań czytelniczych z udziałem ambasadorów – 3 spotkania przy Zaczytanych Ławkach Alior Banku i 3 przy Zaczytanych Bibliotekach Alior Banku. Dodatkowo byliśmy aktywnie obecni na Festiwalu Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie. Powstała specjalna czytelnicza strefa Alior Banku i Zaczytanych dla dzieci i rodziców, prowadziliśmy codziennie warsztaty z bajkoterapii, a także uczestniczyliśmy w panelach dyskusyjnych. W 2019 r. Alior Bank wziął bezpośredni udział w 14 wydarzeniach czytelniczych i promujących literaturę. Łącznie wydarzenia te zgromadziły ok. 200 tys. uczestników.

ZOBACZ WSZYSTKIE