Zgodnie ze strategią „Cyfrowego buntownika” pogłębianie relacji z klientami wspierane było intensywnymi inwestycjami w innowacyjne projekty technologiczne. W linii z celem biznesowym strategii, zrealizowane w 2019 r. inwestycje były skoncentrowane na cyfrowej transformacji Alior Banku, w ramach której przeprowadzaliśmy klientów indywidualnych i firmowych do świata cyfrowego, w bezpieczny i przyjazny dla nich sposób.
Dbając o komfort i wygodę klientów rozwijaliśmy nasze elastyczne produkty oraz cyfryzowaliśmy i upraszczaliśmy procesy zarówno w segmencie klienta indywidualnego, jak i biznesowego. Poprawa wygody i zadowolenia klientów stała za szeregiem zrealizowanych inicjatyw i działań, takich jak m.in. ograniczenie do minimum dokumentacji klientowskiej, udoskonalanie funkcjonalności dostępnych w aplikacji Alior Mobile i Alior Online oraz odświeżenie formatu oddziałów z nowoczesnym i ekologicznym designem. Potwierdzeniem, że poprzez 15 Sprawozdanie Zarządu z działalności Grupy Kapitałowej Alior Banku S.A. w 2019 r. obejmujące Sprawozdanie Zarządu z działalności Alior Banku S.A. podejmowane działania konsekwentnie poprawiamy jakość obsługi klientów jest uplasowanie się w czołówce rankingu „Forbesa” już po raz piąty.
Innowacyjny charakter naszych działań wzmacniały także partnerstwa strategiczne rozwijane we współpracy z Grupą PZU i z fintechami. Przykładem takiej współpracy jest udostępnienie wraz z PZU S.A. platformy Cash, która stanowi nowy kanał dystrybucji wybranych produktów Alior Banku, a w przyszłości także PZU SA. Otrzymaliśmy także zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na działanie jako zewnętrzny dostawca (ang. TPP – Third Party Provider). Otwiera nam to drogę do dalszego rozwoju Banku i świadczenia nowych usług cyfrowych dla klientów poprzez wykorzystanie możliwości, jakie daje Dyrektywa PSD2 oraz jeszcze intensywniejsza współpraca w Grupie PZU.